Etykiety

wtorek, 10 lutego 2015

Polikarpov I-16 typ 24 - ICM - 1/72 Galeria

Model: I-16 typ 24
Producent: ICM
Skala: 1/72

Model powstał w okresie luty - maj 2013.


Model przedstawia samolot Borysa Safonowa, dwukrotnego Bohatera Związku Radzieckiego. Do chwili śmierci 30 maja 1942 roku miał na koncie 30 zwycięstw powietrznych. Zginął na samolocie P-40E na skutek awarii.

W trakcie pracy dotarłem jednak do informacji, że Safonow latał na samolocie nr "13", natomiast ten którego model wykonałem był nieprzypisany do żadnego pilota i stał na lotnisku z propagandowymi napisami: "Za Stalina" i "Śmierć faszystom". Napisy mogły być żółte.

Mam wielki sentyment do tego uroczego samolotu, na pewno pojawią się w przyszłości kolejne modele.


Zestaw ICM jest godny polecenia. Nawet bez stosowania dodatków takich jak blaszka fototrawiona PART można zrobić z niego piękny model. Zestawem zachwycałem się jednak w relacji warsztatowej, więc nie będę tego powielał. 


W modelu zastosowałem blaszkę fototrawioną PART oraz kliszę z zegarami

Dorobiłem cięgna i linki sterowania silnikiem i podwoziem, instalację olejową i chłodzącą, przewody zapłonowe.
Przerobiłem celownik, dodałem przewód fotokarabinu, lufy z igieł iniekcyjnych, pitot z drutu, zwężka Ventutiego ze stalowej rurki.
Jako washa użyłem emalii AK, cieniowanie Gunze smoke gray. Malowanie Pactra A33 i AMT17.

Jest to pierwszy model samolotu z którego jestem na prawdę zadowolony i do dzisiaj lubię na niego popatrzeć.


Nieskromnie pochwalę się, że model został doceniony na III Wrocław Model Show 2014, otrzymując wyróżnienie w klasie O3.


Zapraszam















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz