Etykiety

wtorek, 22 marca 2016

PZL P.1/I - Arma Hobby - INBOX

Zestaw: PZL P.1/I
Producent: Arma Hobby
Skala: 1/72

Arma Hobby to bardzo prężnie rozwijający się polski producent. Niezwykle ciekawa oferta wypełnia powstałe przez dziesięciolecia luki w modelach polskich konstrukcji. Seria polskich samolotów myśliwskich zaczęła się od PZL P.1 i ukazują się kolejne modele w skali 1/48 i 1/72. Wielkim sukcesem było wydanie wtryskowej Iskry, ale to już inna historia.

Gdy dowiedziałem się o planach wydania PZL P.1 w mojej ulubionej skali postanowiłem. że muszę go mieć. Przez wiele lat marzyłem o takim samolocie, moim zdaniem to najpiękniejszy myśliwiec górnopłatowy. Bardzo kusił mnie drugi prototyp, w biało-czerwonym malowaniu, jednak pierwszy, zupełnie niemalowany, w naturalnym kolorze aluminium, ze zróżnicowaniem odcieni paneli bardziej do mnie przemówił.

Trzeba przy tym zaznaczyć, że Arma Hobby wypuściła dwa zestawy:

PZL P.1/I - zestaw uboższy, bez kalek, z niewielką blaszką zawierającą tylko pasy i wiatrochron.
PZL P.1/II - zestaw "pro" z pełną blaszką i kalkami.

Ja wybrałem ten pierwszy. Zapraszam do zapoznania się z nim.


Pudełko jest stosunkowo niewielkie, ale wykonane z bardzo mocnego kartonu. Solidnie zabezpiecza części modelu. Pomimo tego, że jakiś listonosz próbował na nim usiąść, części nie zostały uszkodzone, Jedynie pudełko zostało lekko zgniecione. Wewnątrz części spakowane są w dwa woreczki strunowe owinięte folią bąbelkową.


Instrukcja jest przejrzysta i czytelna. Łatwo można sprawdzić czy wszystko jest. Ponieważ pierwszy prototyp miał inny kształt statecznika pionowego mamy rysunek/szablon jak modyfikacji dokonać. Bardzo dobry pomysł.


Skrzydła są znakomicie odlane. Przylegają do kostek wlewowych krawędzią natarcia, która nie powinna być trudna w odtworzeniu gdyby doszło do uszkodzeń przy odcinaniu części.


Bardzo ładna faktura blachy.


Ogólny widok na pozostałą zawartość zestawu.


Chłodnica to piękny element.


Fotel ma pęcherzyk na oparciu, ale nie będzie to trudne do poprawienia.


Skromna w tym zestawie blaszka zawiera wiatrochron, pasy oraz dźwignie sterujące. Dołączona klisza to oszklenie wiatrochronu.


Dość ciekawa koncepcja, przednia cześć  kadłuba jest jednym elementem z kołpakiem śmigła i rurami wydechowymi. Detale i linie podziału nie budzą zastrzeżeń.


Kadłub nie jest wykonany z dwóch polówek ale jako całość. Od razu z wewnętrzną konstrukcją. Ma to spore zalety...


... i drobną wadę. Lekka deformacja. Trzeba będzie to poprawić w ciepłej wodzie. Podobno prosta sprawa, ale jeszcze tego nie robiłem.


Podsumowując zestaw wygląda bardzo zachęcająco. Kilka drobnych spraw do poprawy wynika z technologii produkcji modeli żywicznych i nie są to rzeczy trudne. Warto się trochę pomęczyć jak chce się mieć na półce tak piękny samolot!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz