Etykiety

czwartek, 15 stycznia 2015

Breda 65 K14 - Azur - 1/72 Galeria

Model: Breda Ba. 65 K14
Producent: Azur
Skala: 1/72

Model skończony w grudniu 2012.

Breda Ba 65 to włoski samolot szturmowy. Wszedł do służby krótko przed wojną. Pewna liczba samolotów została dostarczona do Hiszpanii w 1938 roku jako wsparcie dla wojsk gen. Franco.
Włosi samolotów tych używali w początkowym okresie wojny. Późniejsza wersja z silnikiem A80 miała lepsze osiągi.

Model firmy Azur jest już od dawna niedostępny. Jest to tzw. short-run, czyli model wyprodukowany w krótkiej serii z form o niewielkiej trwałości. Swój zestaw kupiłem kiedy się tylko pojawił w sklepach, wiec wypraski były przyzwoitej jakości. Do zestawu dołączono niewielka blaszkę fototrawioną, zawierająca tablicę przyrządów i elementy konstrukcji na boki kokpitu oraz charakterystyczne półkola zębate do chowania goleni podwozia. Silnik wraz z okapotowaniem wykonano z żywicy. Oszklenie vacu jest bardzo ładne, cienkie i przejrzyste. Detale wykonane metodą wtryskową są dość słabe i nieostre (np.karabin strzelca i obrotnica).
Model można wykonać w dwóch wersjach: jednomiejscowej i dwumiejscowej ze stanowiskiem strzelca. Dostępne malowania to dwa włoskie z 1938 roku, w trójbarwnym kamuflażu oraz z Hiszpanii w kamuflażu w drobne plamki. Kalkomanie są dobrej jakości.

Z powodu słabej jakości elementów stanowiska strzelca zdecydowałem się na wykonanie wersji jednomiejscowej. Dzisiaj tego trochę żałuję, bo dorobiłbym te elementy, ale wtedy brakowało mi umiejętności. W modelu popełniłem wiele błędów. Pomalowany został pierwotnie w trójbarwny kamuflaż, zbyt gruba warstwa farby pozalewała delikatne linie podziału. Lufy wykonałem z drutu i to był spory błąd. Model stał w takim stanie przez kilka lat. Po powrocie do modelarstwa postanowiłem go "wyremontować". Wszystkich błędów jednak nie udało się poprawić. Przeryłem tylko niektóre linie podziału, co się później zemściło. Model został przeszlifowany aby usunąć zacieki poprzedniej farby. Poprawiłem malowanie oszklenia i kilka detali. Z efektu nie jestem zadowolony, ale zdecydowałem się ten model zaprezentować, bo jest to bardzo ciekawa konstrukcja i nieczęsto pokazywana.

Stan obecny:







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz