Etykiety

poniedziałek, 12 stycznia 2015

Focke Wulf Ta-183 - PM - 1/72 Galeria

Model: Focke Wulf Ta-183

Producent: PM Model
Skala: 1/72

Turecka firma PM Model wydała swego czasu kilka modeli tzw. Luftwaffe 1946.
Czyli prototypów i samolotów projektowanych przez Niemcy pod koniec wojny. 
Temat ciekawy, niemieccy inżynierowie mieli wyobraźnię. 
Niektóre z tych projektów wyglądają jak SF inne przypominają konstrukcje które pojawiły się kilka lat później.
Do tej drugiej grupy należny Focke Wulf Ta-183 Huckebein.

Urzekła mnie jego piękna sylwetka i postanowiłem popełnić sobie taki model.
Jako że preferuję skalę 1/72 wybór zestawów był znikomy. 
W skali 1/48 jest dobry model Tamiya i jest do niego sporo dodatków z żywicy i blaszki.
W skali 1/72 wyboru praktycznie nie ma. Turecki PM Model lub Revell. 
Ten drugi producent wydawał nieco inną wersję (wizje) tego samolotu, która znacznie mniej mi się podoba.

Zestaw PM Model jest bardzo uproszczony i słabej jakości. Problemy opisałem i pokazałem w relacji warsztatowej.
Modelu nie polecam początkującym, bo można się zniechęcić i  cisnąc model w kąt.
Potrzeba trochę umiejętności aby wybrnąć z wszystkich problemów tego zestawu.

Jedynym plusem tego zestawu jest to, że jest. 
Nie spodziewam się, aby któryś z wiodących producentów wydał ten model, choć mam taką nadzieję.

Ponieważ prototyp nie powstał, przy budowie modelu można puścić wodze fantazji.
Tak w przypadku wersji samolotu jak i jego malowania. 
Maszyny te miały docelowo przenosić pociski powietrze-powietrze, do zwalczania alianckich bombowców, 
dodatkowe zbiorniki paliwa a nawet bomby. Istnieje więc wiele ciekawych możliwości wykonania modelu.
Ja zdecydowałem się, na czystą sylwetkę i szare malowanie ofensywne.

Tak wygląda efekt końcowy. Nie wykluczam jednak dalszej pracy nad modelem.
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz