Etykiety

wtorek, 13 stycznia 2015

Fiat CR 42 - Revell - 1/72 Galeria

Model: FIAT CR 42
Producent: Revell
Skala: 1/72

Model wykonany sierpień-październik 2012

FIAT CR 42 to włoski myśliwiec dwupłatowy ze stałym podwoziem. Był jednym z ostatnich tego typu maszyn w służbie. W czasie wojny był już maszyną przestarzałą, jednak nadal gu używano.
Eksportowany był min. do Szwecji.

Zestaw firmy Revell nie należy do najnowszych. Wypraski pochodzą z 1965 roku.
Mój egzemplarz pochodził z 1984 roku. Jakość wyprasek była przyzwoita.
Sam zestaw, jak na dzisiejsze standardy jest bardzo słaby. Kokpit, ogranicza się do fotela pilota i figurki pilota (nawet niezłej), brak jest choćby podłogi czy tablicy przyrządów. Linie podziału są wypukłe, Osłona silnika jest uproszczona. Brak jest takich detali jak np. wloty do chłodnic oleju.
Model nie jest dobrą bazą do dalszych prac. Znacznie lepsze modele są z Italerii i Pavla.
Spasowanie części jest jednak w miarę dobre.

Model prezentuję nie dlatego, że jest się czym chwalić, bo wyszedł bardzo słaby.
Jest dla mnie z wielu względów ważny:

- pierwszy model który upubliczniłem w internecie.
- pierwszy zrobiony model po kilkunastoletniej przerwie w hobby.
- pierwszy model w którym przeryłem linie na wgłębne.
- pierwszy model samolotu malowany aerografem.
- pierwszy model przy którym korzystałem z dokumentacji.

Kalki pochodzą z zestawu Supermodel FIAT CR32. Dołączone do tego zestawu uległy dezintegracji przy próbie namoczenia w wodzie.

Zapraszam









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz